• -10%

Stratégia antilop

Tlačená verzia

Vypredané

Doprava zdarma od 49€ (999 CZK)

s DPH 12,51 € 13,90 €
PrekladateľSilvia Ruppeldtová
Rok vydania 2017
Počet strán 256
Jazyk Slovenčina
Väzba mäkká
ISBN 978-80-89916-09-2

Jean Hatzfeld (1949), francúzsky novinár a spisovateľ. Od roku 1977 pôsobí ako zahraničný korešpondent francúzskeho denníka Libération. Ako reportér sledoval konflikty na Blízkom východe, sledoval vzostup poľského hnutia Solidarność, československú Nežnú revolúciu, pád totalitného režimu v Rumunsku i vojnové konflikty v bývalej Juhoslávii. Veľkú časť svojej reportérskej kariéry zasvätil genocíde v malej africkej krajine Rwanda z roku 1994. O hrozných udalostiach v Rwande napísal tri silné reportážne knihy, Stratégia antilop (Absynt 2017) je jeho treťou rwandskou knihou. Hatzfeldove reportáže boli preložené do mnohých jazykov a ocenené najprestížnejšími francúzskymi i európskymi literárnymi cenami. Za Stratégiu antilop získal aj prestížne reportérske ocenenie Cena Ryszarda Kapuścińského. Žije v Montreuil.

V susednom dome žije muž, ktorý zavraždil vašich rodičov. Stretávate sa každý deň. Mlčíte, pretože aj vaše deti majú krvavé ruky. Taká je realita života po rwandskej genocíde – nežijú tu len obete, ale aj kati. A ich potomkovia.

Jean Hatzfeld sa v knihe Stratégia antilop pokúša zistiť, ako funguje spolužitie obetí a katov, vrahov a pozostalých. Hutuovia a Tutsiovia žijú ďalej svoje bežné životy tesne vedľa seba, no hnisavá rana minulosti stále hlboko ovplyvňuje ich vzájomné spolunažívanie. Dá sa na to všetko jednoducho zabudnúť a začať odznova? Dvadsať rokov po strašnom rwandskom vraždení sa Jean Hatzfeld vracia na miesta teroru. Pýta sa a rovnako pozorne počúva obe strany – tých, ktorí držali rukoväte mačiet i tých, ktorých sa dotýkali ich čepele.
Rwanda je len jednou z možností, na ktorej sa môžeme pokúsiť pochopiť fungovanie sveta, ktorý si prešiel nevysloviteľnými ukrutnosťami. Život ide ďalej – je to len odporná fráza, no žiaľ, hlboko pravdivá.
Kniha Stratégia antilop vychádza v preklade Silvie Ruppeldtovej.